سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیا می دانی کدام یک از مردم داناترند؟ گفت : خدا [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ خطاب به ابن مسعود ـ]

سایه روشن

 
 
یاد کوچه مشیری بخیر(شنبه 86 تیر 30 ساعت 6:59 عصر )
چند وقت پیش از آنجا که مقداری خسته حال بودم گذری به دفتر کوچه فریدون مشیری زدم و کلی با کوچه اش حال کردم؛ بی عیب ندیدم حالکی به شما هم بدهم

بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم
شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم
شدم آن عاشق دیوانه که بودم
در نهانخانه جانم گل یاد تو درخشید
باغ صد خاطره خندید
عطر صد خاطره پیچید
یادم آمد که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم
پر گشودیم و درآن خلوت دلخواسته گشتیم
ساعتی بر لب آن جوی نشستیم
تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت
من همه محو تماشای نگاهت
آسمان صاف و شب آرام
بخت خندان و زمان رام
خوشه ماه فرو ریخته در آب
شاخه ها دست بر آورده به مهتاب
شب و صحرا و گل و سنگ
همه دل داده به آواز شباهنگ
یادم آید تو به من گفتی از این عشق حذر کن
لحظه ای چند بر این آب نظر کن
آب آیینه عشق گذران است
تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است
باش فردا که دلت با دگران است
تا فراموش کنی چندی از این شهر سفر کن
با تو گفتم حذر از عشق ؟ ندانم
سفر از پیش تو ؟ هرگز نتوانم
روز اول که دل من به تمنای تو پر زد
چون کبوتر لب بام تو نشستم
تو به سنگ زدی من نرمیدم نگسستم
بازگفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم
تا به دام تو در افتم همه جا گشتم و گشتم
حذر از عشق ندانم
سفر از پیش تو هرگز نتوانم نتوانم
اشکی از شاخه فرو ریخت
مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت
اشک در چشم تو لرزید
ماه بر عشق تو خندید
یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم
پای دردامن اندوه کشیدم
نگسستم نرمیدم
رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم
نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم
نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم
بی تو اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم

 
صفرهای ریال می پرند کجا ما نمی دونیم!(پنج شنبه 86 خرداد 17 ساعت 11:54 صبح )

اما شنیدید که می گن قراره صفرهای ریال را بردارند و پول ایران هم مثه پول عربا مثلا درهم بشه. یه شایعه است ولی اگه واقعیت داشته باشه می گن ارزش پول ایران کمی بالاتر می ره و این باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کمر شکسته ایران می شه. شنیدم ولی می گن این کار باعث جذب سرمایه های پراکنده و روان موجود در دهکده جهانی به بازار ایران می شه و حتی اگر این اتفاق بیفته چند صد میلیارد دلار ایرانی های خارج از کشور وارد گردونه اقتصاد مملکت خواهد شد. باورش سخته ولی اگه چنین اتفاقی بیفته اون موقع ایران 1400 دیدن داره. من می مونم تا ببینم شما چی؟

اسکناس بی صفر 

 
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال کار بر روی طرحی هستند که بر اساس آن، ارزش واحد پول ایران هزار یا ده هزار برابر می شود
طبق این طرح که هنوز علنی نشده و طراحان آن در حال جمع بندی هستند، سه یا چهار صفر از واحد پولی کشور حذف می شود.

پایین آمدن ارزش پول ملی و تبعات روانی و اقتصادی آن از جمله دلایل طراحان حذف 3 یا 4 صفر از واحد پول ملی است.

نکته جالب توجه اینجاست که طراحان این طرح، از اعلام آن، حتی به سایر نمایندگان نیز خودداری کرده اند به طوری که حتی بسیاری از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از وجود این طرح، بی اطلاع هستند.

از آنجا که پیش بینی می شود این طرح واکنش های مثبت و منفی زیادی در پی داشته باشد، طراحان آن ترجیح می دهند تا نهایی شدن طرح و بررسی تمام جوانب کار، از اعلام جزئیات آن خودداری کنند.

پیش از این، کشورهایی مثل ترکیه که ارزش پول آنها به حدی پایین آمده بود که برای یک خرید معمولی نیز باید میلیون ها واحد پولی رد و بدل می شد، اقدام به حذف تعدادی از صفرها از واحد پولی خود کرده اند.
 
البته در این بین نظراتی هم بوده که می تونید اونا رو اینجا بخونید ادامه


 
بی عنوان و دست خالی(چهارشنبه 85 آبان 24 ساعت 5:39 عصر )

 

مدتی که وقت ندارم بنویسم و دلیلش هم مشغله کاریه،‏ مدتی که می نوشتم واقعا برایم لذت بخش بود و از این که دوستان ابراز محبت می کردن و نظر می دادن خوشحال بودم، آخه یه دنیای جدیدی بود که تازه داشتم تجربش می کردم و داشتم یه جورایی بهش عادت می کردم اما ای دل غافل واسه همین چند خط نوشتن دچار مصیبت شدم.

وبلاگ دنیای زیبایه که فقط وقت می خواد و حوصله، که من هیچ کدومش رو ندارم داع کنین سرم خلوت بشه تا پای دل هم بشینیم.
سعی می کنم شروع کنم. البته با امید به خدا



 
دعوای سریالی(پنج شنبه 85 آبان 4 ساعت 10:34 صبح )

 

شب عید فطر با یه سری از آشناها و فامیل دورهم نشسته بودیم و بحث نقد سریال های ماه رمضان داغ بود و هر کس از دید کارشناسانه خودش این سریال ها رو نقد می کرد، جاتون خالی، بعید می دونم تا به حال صدا و سیما چنین نقد جدی شده بود. اول نقد شبکه یک بود، یکی نمایش سیر و سلوک خلیل رو  هنرمندانه توصیف می کرد دیگری عدم دیالوگای قوی واسه سید خلیل رو یکی از عمده ضعف های صاحبدلان می دونست. یکی انتخاب بازیگران رو پیش پا افتاده و سطحی می دونست دیگری معتقد بود: نه بابا، اتفاقاً‏ خیلی حرفه ای بودن به خصوص آق شاهین!

بعد از یه ربع ساعتی زدیم شبکه دو، آخرین گناه نزدیک بود به آخرین نقد تبدیل بشه؛ این چشم برزخییم چقدر خاطر خواه و کارشناس داره، یکی از بزرگترای جمع با لحن خیلی شاکیانه گفت: اگه دستم به کارگردان برسه خودم خفه اش می کنم،‏دینمون رو از سر راه نیاوردیم که این مرتیکه به این راحتی به بازی می گیره، چشم برزخی از مظاهر و شعائر اسلامه و بزرگان زیادی این عنایت بهشون شده ولی این بابا با این کارش به همه این برزگون اهانت کرده... ؛ از اون طرف یه بنده خدایی که چند کلاس سواد داره شروع کرد به تشریح تاکتیکای فیلم نامه نویسی و معرفی ژانرای مختلف و از این که: بابا این بنده خدا فرهاد رو یه آدم مثبت و خدایی نشون داد که استاد اکرمی که خودش یه بزرگمرد و یه آدم خدایی هم بوده اون رو تایید کرده و پیوند چشم یه بهونه بود... ؛ خلاصه داشت بحث استقلال پرسپولیسی می شد که کمیته انضباطی (یکی از مو سپید کرده ها) با یه صلوات به بحث فیصله داد.

بعد از صرف میوه و شیرینی و دوتا استکان چایی بحث فرج کشیده شد وسط؛‏ همون آقا باسواده موضوع فیلم رو بچه گول زنی دونست و همچین با لحن آدم حسابیا گفت: آخا کجا به این راحتی می شه پول بالا کشید و بعدش هم به این راحتی نفس کشید که در همین حین یکی از گوشه داد زد: بچه 10 میلیون پول منو خوردن و یه پارچ آبم روش؛ تموم کن این بحثای حرفا!‏ وقتی درست تموم شد و رفتی توی جامعه اون موقع می فهمی، ولی خوب بعضیها هم از بازی خوب بازیگران سریال حسابی ذوق زده شده بودن که فکر کنم اگه اونا رو توی کوچه خیابون ببینن بلافاصله یه مشت ماچ و بوسه  تقدیمشون کنن.

اما نوبت به بوی خوش زندگی که رسید همصدا  معتقد بودن که یه فیلم الکی و بی خود بود و وقت مردم تلف کردن؛ توی این وسط فقط پویا امینی بود که نهایت استفاده رو برد چون همه از بازی مصنوعی و ضعیفش حسابی شاکی بودن و چندتایی لیچار بارش کردن.

برای خود من جالبه این همه فیلم ساخته می شه و این همه مخ به سر کار برده می شه تا بشینن نقد کنن اما تا حالا کسی پیدا نشده بگه خوب الان این فیلم که تموم شد بعدش چی می شه؟ (البته منظور بیشتر حول موضوعات گیشه ای و عاشقانه است)

نظر شما چیه؟ خوشحال می شم نظرت رو بدونم .......



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?