سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و به سوی محبّتت، راهی آسان برایم بگشا که بدان، برایم خیر دنیا و آخرت را کامل گردانی . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعا ـ]

سایه روشن

 
 
صفرهای ریال می پرند کجا ما نمی دونیم!(پنج شنبه 86 خرداد 17 ساعت 11:54 صبح )

اما شنیدید که می گن قراره صفرهای ریال را بردارند و پول ایران هم مثه پول عربا مثلا درهم بشه. یه شایعه است ولی اگه واقعیت داشته باشه می گن ارزش پول ایران کمی بالاتر می ره و این باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کمر شکسته ایران می شه. شنیدم ولی می گن این کار باعث جذب سرمایه های پراکنده و روان موجود در دهکده جهانی به بازار ایران می شه و حتی اگر این اتفاق بیفته چند صد میلیارد دلار ایرانی های خارج از کشور وارد گردونه اقتصاد مملکت خواهد شد. باورش سخته ولی اگه چنین اتفاقی بیفته اون موقع ایران 1400 دیدن داره. من می مونم تا ببینم شما چی؟

اسکناس بی صفر 

 
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال کار بر روی طرحی هستند که بر اساس آن، ارزش واحد پول ایران هزار یا ده هزار برابر می شود
طبق این طرح که هنوز علنی نشده و طراحان آن در حال جمع بندی هستند، سه یا چهار صفر از واحد پولی کشور حذف می شود.

پایین آمدن ارزش پول ملی و تبعات روانی و اقتصادی آن از جمله دلایل طراحان حذف 3 یا 4 صفر از واحد پول ملی است.

نکته جالب توجه اینجاست که طراحان این طرح، از اعلام آن، حتی به سایر نمایندگان نیز خودداری کرده اند به طوری که حتی بسیاری از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از وجود این طرح، بی اطلاع هستند.

از آنجا که پیش بینی می شود این طرح واکنش های مثبت و منفی زیادی در پی داشته باشد، طراحان آن ترجیح می دهند تا نهایی شدن طرح و بررسی تمام جوانب کار، از اعلام جزئیات آن خودداری کنند.

پیش از این، کشورهایی مثل ترکیه که ارزش پول آنها به حدی پایین آمده بود که برای یک خرید معمولی نیز باید میلیون ها واحد پولی رد و بدل می شد، اقدام به حذف تعدادی از صفرها از واحد پولی خود کرده اند.
 
البته در این بین نظراتی هم بوده که می تونید اونا رو اینجا بخونید ادامه


 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?