سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که با رازگویی طولانی اش، همدم عارفان گشت و لباس دوستی اش را بر تن ترسیدگان پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]

سایه روشن

 
 

شب گذشته پس از مدت‌ها و شاید برای اولین بار، حرکت فرخنده و خوشایندی در استان قم شکل گرفت که شاید زمینه‌ایی برای برون رفت از فضای بسته و گورستانی شهر قم باشد.

مراسم نکوداشت مرحوم دکتر قیصر امین پوربا عنوان « به سوگواری این چشم‌های سرگردان» شب گذشته و با حضور شعرا و اهل علم و ادب و هنر دوستان در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار گردید.

در این مراسم یاران و دوستان جناب قیصر در آن فضای معنوی و روحانی به گرد هم جمع آمدند و یاد و خاطر این عزیز تازه از دست رفته را زنده نگه داشتند.

در این مراسم که حدود 500 نفر از همشهریان عزیز از آن استقبال کرده بودند پس از قرائت قرآن جهت شادی روح دکتر امین‌پور، استاد معزز و ارجمند حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای حسینی ژرفا به ایراد سخن پرداختند و شعری را که همان روز به یاد قیصر سروده بودند برای حاضران خواند و یاد سه دوست شفیق از دست رفته مرحومان: قیصر امین پور، سلمان هراتی و سید حسن حسینی را برای حاضرین زنده کرد.

در ادامه آقایان ولئیی و نادمی به شعر سرایی پرداختند و در پایان مراسم هم استاد ارجمند آقای جواد محقق که در فقدان دوست و یار عزیزش سوگوار و سیاه پوش بود از قیصر گفت، گفت که قیصر از معدود شهرستانی‌های بود که در راه‌اندازی حوزه هنری مشارکت داشت، گفت که انگیزه و شور و قیصر مثال نزدنی بود و گفت و گفت.

اکران آخرین مصاحبه قیصر امین پور از دیگر برنامه‌های این نکوداشت بود و پایان بخش مراسم هم قرائت قرآن بود. 

برای شادی روح قیصر صلوات  

 

 

 

 

 

 

  

ختم قرآن و ختم 14 هزار صلوات دسته جمعی شاید جالب‌ترین قسمت این نکوداشت بود که در پایان مراسم برگه‌هایی توزیع شد که مشخص می کرد هر فرد چه مقدار برای این ختم قرآن و ختم صلوات به روح بلند قیصر اهدا کند.

فرماندار قم آقای قمی، رئیس شورای اسلامی شهر قم حاج آقای عرب، نماینده مردم قم در خانه ملت حجه الاسلام بنایی،‌حجه الاسلام جواد محدثی از شعرای حوزه و ... از حاضرین نسبتا سرشناس قم در این نکوداشت بودند.

جهت شادی روح دکتر قیصر امین پور بخوانید حمد و سوره و صلوات.

یا حق



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?